Bridge structures made by Max Bögl

04.07.2018

The art of building bridges.

Max Bögl is one of the big names in the industry when it comes to the realisation of technically and architecturally sophisticated bridges. The task of overcoming a seemingly insurmountable obstacle - whether river or valley - has always been both a fascination and a challenge. Accompany the bridge construction specialists of the company group on a foray through the most modern engineering art with the latest construction techniques.

Bridge structures made by Max Bögl

Filstal Bridge

In the course of the Albaufstieg tunnel of the NBS Wendlingen-Ulm, the route between the Boßler Tunnel and the Steinbühlt Tunnel crosses the Fils Valley on two parallel, single-track bridges with lengths of 472 and 485 metres respectively. Germany's third highest railway bridge structure with a height of almost 85 metres is a semi-integral prestressed concrete bridge with y-shaped supports. In the Filsaue area, the span is around 150 metres.

news 2018 brueckenbauwerke 01 max boegl

Lahntal Bridge

Since December 2016, the 450-metre-long replacement of the old Lahntal bridge (1965-2016) on the A 3 motorway near Limburg has spanned the Lahn river valley at a height of over 60 metres on pair of reinforced concrete circular columns. The construction of the two separate semi-integral superstructures, each with two box girder cross-sections, using the cantilever method, is remarkable. After completion of the first superstructure, massive auxiliary piers for stabilising the superstructures were moved crosswise in pairs and used again for the construction of the second superstructure.

news 2018 brueckenbauwerke 02 max boegl

Aurachtal Bridge

At speeds of up to 160 km/h, the trains cross the Aurachtal valley at a height of 40 metres on the busy Nürnberg-Würzburg railway line near Emskirchen. The new construction of the filigree prestressed concrete bridge with a span width of 530 metres, distributed over ten fields, was constructed by means of a feed scaffold. The special feature: In the semi-integral design, the complete superstructure was monolithically connected to the piers.

news 2018 brueckenbauwerke 03 max boegl

Aftetal Bridge

The 785-metre-long steel composite bridge, which spans the Afte Valley at a height of almost 70 metres on its upwardly tapering piers, is the heart of the Bad Wünnenberg bypass. The trapezoidal steel superstructure is inserted over seven bays, and the carriageway slab is then constructed using the pilgrim step method. The challenge: large spans of up to 120 metres and a slim superstructure cross-section.

Neckar bridge

As part of the Stuttgart 21 project, the trains of the S-Bahn and long-distance trains are to roll on four parallel tracks over the new 345-metre Neckar bridge in Stuttgart-Bad Cannstatt. The modern steel composite bridge with its characteristic steel sails replaces the existing four-track Rosenstein Bridge, which stands south of the new structure.

news 2018 brueckenbauwerke 04 max boegl

Neufahrner Spange

With the construction of the "Neufahrner Kurve", a 2.3-kilometer-long link between the Neufahrn Airport S-Bahn line and the Freising-Landshut line, the eastern Bavarian region is to be better connected to Munich Airport. The heart of the project, next to the two flyover structures, is a bridge construction consisting of 30 steel boxes over the BAB 92.

news 2018 brueckenbauwerke 05 max boegl

Wir haben uns das Ziel gesetzt, ökologische und ökonomische Faktoren in Einklang zu bringen. Um die Umweltbelastungen durch unsere Produkte und Dienstleistungen möglichst gering zu halten und weiter zu reduzieren, analysieren und bewerten wir unsere Umweltaspekte regelmäßig. Wir richten uns damit nach den Anforderungen des Umweltmanagementsystems ISO 14001. Die Einhaltung aller rechtlichen Vorschriften und anderer Anforderungen mit Umweltrelevanz bildet die Basis unseres Handelns.

Die Geschäftsprozesse und das Umweltmanagementsystem werden regelmäßig überprüft, damit Schwachstellen erkannt und geeignete Maßnahmen zur kontinuierlichen Verbesserung eingeleitet werden können.

Die firmenweit geltende Umweltpolitik liegt in der Verantwortung des Vorstands und der Führungskräfte. Alle Mitarbeiter sind aufgefordert, diese einzuhalten und ihre täglichen Arbeiten umweltbewusst auszuführen.

Umwelt- und Klimaschutz | Grundsätzliche Verpflichtungen

Umweltbeton Bögl

Die Firmengruppe Max Bögl ist spezialisiert auf die Herstellung von qualitativ hochwertigen Stahlbetonbauteilen, bei denen der Umweltbeton Bögl bereits seit Jahren erfolgreich eingesetzt wird. Durch kurze Wege, regionale Rohstoffe und die Reduktion des Zementanteils im Beton bis hin zum völligen Verzicht, wird der CO2-Footprint unseres Umweltbetons deutlich verringert. Dadurch können Bauprojekte mit Beton deutlich ökologischer und nachhaltiger erfolgen.

 

Als Kunde stellen Sie bei der Realisierung Ihrer Projekte einen hohen Anspruch an eine bestmögliche Schonung von Natur und Umwelt. Der Umweltbeton Bögl zeichnet sich mit einem durchschnittlich 39 Prozent geringeren CO2-Footprint (Kilogramm CO2/m³ Beton) im Vergleich zu herkömmlichen Beton aus.

 

Durch seine sehr gute Performance und Dauerhaftigkeit wird ein vielseitiger Einsatz in unzähligen Produkten ermöglicht. Hochmoderne Fertigungsanlagen und -techniken sowie die Verwendung von neuen Technologien führen dazu, dass unsere Produkte immer nach dem neusten Stand der Technik produziert werden. Sie als Kunde haben damit den Vorteil, langlebige, zertifizierte und nachhaltige Bauprodukte zu erhalten.

Umweltbeton Bögl

Diese Webseite verwendet Cookies. Indem Sie unsere Webseite nutzen, stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Mehr erfahren ...