Cutting-edge technology in the SMB portfolio

21.10.2019

The company SMB Construction International GmbH has emerged from many years of trustful cooperation with the partner STRABAG through the construction of test sites for automobile development as well as high-speed railways with elevated curves. In this special segment of road construction, sophisticated construction techniques and innovative equipment are used to meet the high demands of the automotive industry.

Cutting-edge technology in the SMB portfolio

 

Especially in the construction of high-speed railways with parabolically shaped steep curves up to 49° cross slope and 115 % gradient, SMB has done pioneering work with the use of the steep curve paver. A technically well trained and highly motivated team of employees and meticulous project preparation are among the outstanding strengths of the company. The early competent consulting of clients and planners is an integral part of the comprehensive service package.

 

pm 2019 grossauftrag erdverkabelungPhoto: Jürgen Wisckow

 

Test and training tracks at the highest level Building on years of experience in the construction of large test and training tracks for the automotive industry, SMB also deals with the planning and implementation of driving safety centers. Thanks to an extraordinary road design with difficult surfaces, condition sections and controllable obstacles, the extreme driving sections of these centres test and train the drivers' dexterity at the wheel. SMB has extensive know-how and experience from a large number of projects that have been successfully implemented for renowned customers worldwide.

 

news 2019 smb 03 max boegl
Klaus Görgner
Managing Director SMB Construction International
"With our know-how in the construction of modern test tracks, we are the global market leader and reliable partner of the automotive industry. 49° is too hot for many, but not too steep for us: SMB."

 

Current Projects

  • Renovation of the circuit Nardò, Italy (AG: Nardò Technical Center, Porsche)
  • New construction of 2 steep curves on the Zhongya Tyre Proving Ground, China (AG: Zhongya Tyre)
  • New construction of 2 steep curves on the Proving Ground in Santa Cruz de la Zarza, Spain (AG: Nokian Tyres)

 

 

pm 2019 grossauftrag erdverkabelungPhoto: Jürgen Wisckow

 

Range of Services

  • Planning and consulting
  • Construction of test and race tracks
  • Construction of driving safety centres
  • Construction of round and oval tracks
  • Construction of state sections
  • Construction of parabolically shaped steep curves
  • Machine technology: Bridge paver / steep curve paver

 

Stahlverbundbauweise

Das Parkhaussystem Bögl in Stahlverbundbauweise beeindruckt dank seiner offenen Gestaltung und ausgefeilten Konstruktion durch einen lichtdurchfluteten Innenraum.

  • Filigrane Ästhetik
  • Helle, offene Parkebenen
  • Stützenraster 2,50 m
  • Keine Innenstützen
  • Minimale Herstellungskosten
  • Horizontal und vertikal erweiterbar
Stahlverbundbauweise

Betonfertigteilbauweise

Die äußerst belastbare Konstruktion lässt sich durch eine präzise Vorfertigung in kurzer Bauzeit realisieren.

  • Hohe Wertigkeit
  • Maximale Stabilität
  • Minimale Schwingungsanfälligkeit
  • Stützenraster 5,00 bzw. 7,50 m
  • Keine Innenstützen
  • Horizontal und vertikal erweiterbar
Betonfertigteilbauweise

Van-Parkhaus

Unser Parkhaussystem für Kleintransporter ist bestens auf das Mehrgewicht sowie die größeren Fahrzeugabmessungen ausgelegt und sorgt mit seiner Rampen- und Parkbuchtgestaltung für beste Nutzerfreundlichkeit.

  • Lichte Höhe von 3,20 m
  • Zulässiges Fahrzeug-Gesamtgewicht von 3,5 to
  • Stützenraster 2,50 m
  • Keine Innenstützen
  • Horizontal und vertikal erweiterbar
Van-Parkhaus

Betonelemente

Unabhängig davon, für welche Systemvariante Sie sich entscheiden – Sie erhalten ein Parkhaus aus hochwertigem Baumaterial. Unsere in Deutschland selbst entwickelten und gefertigten Betonelemente sind gegen sämtliche Einwirkungen unempfindlich und kommen daher ohne jegliche Beschichtung aus. Auch für rutschfeste Fahrsicherheit ist durch die spezielle Plattenprägung gesorgt.

  • Ohne umweltschädliche Beschichtung
  • Nutzungsdauer +50 Jahre
  • Unempfindlich gegen Witterungs- und Krafteinwirkungen
  • Geringe Instandhaltungskosten
  • Rutschfeste Plattenprägung
  • Leichter Transport sowie Montage
Betonelemente

Drei Systemvarianten – unzählige Gestaltungsmöglichkeiten

Unsere Systeme bieten Freiraum für individuelle Ideen und Anforderungen: Eine kunstvoll gestaltete Fassade verleiht dem Gebäude ein Gesicht, E-Ladeplätze machen es zur Tankstelle von morgen und ein Parkleitsystem trägt zur besseren Nutzerfreundlichkeit bei. Ästhetik und Funktionalität müssen dabei nicht im Widerspruch stehen. Das zeigt beispielsweise ein Projekt im oberbayerischen Kaufering. Bei diesem wurde rundum eine Lamellenfassade verbaut und an der sonnenzugewandten Südseite eine Photovoltaikanlage mit einer Leistung von 38,7 Kilowatt-Peak integriert. Je nach Akkugröße produziert diese Anlage nachhaltigen Strom für etwa 775 E-Tankfüllungen.

Freiraum für Ideen bieten beispielsweise:

  • Fassaden
  • Verkehrs- und Kontrollsysteme
  • E-Ladestationen
  • Beleuchtungssysteme
  • Farb- und Orientierungskonzepte
  • Rampenarten
  • usw.

Unsere Referenzen – Ihre Inspiration

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Straubing

Parkhaus am Klinikum

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Regensburg

Quartiersparkhaus TechCampus

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Piding

Parkhaus Milchwerke Berchtesgadener Land Chiemgau eG

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Straubing

VAN-Parkhaus Goodman

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Kaufering

Parkhaus Hilti II

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Mönchengladbach

Parkhaus an einem Logistikzentrum

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Itzehohe

Parkhaus Klinikum Itzehohe

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