Topping out ceremony at the Grammer Technology Center in Ursensollen

The company, which belongs to the automotive industry, is investing over 40 million euros in its new headquarters. Last week, the topping-out ceremony for the completed shell of the first construction phase was celebrated.

Topping out ceremony at the Grammer Technology Center in Ursensollen

 

In addition to the corporate headquarters and technology center, the Grammer Campus in Ursensollen will also house a design and ergonomics laboratory and a staff restaurant.

 

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"On behalf of the entire Grammer team, I would like to thank all those responsible for this project for their commitment and outstanding work. The result has been great. Both the office buildings and our new, state-of-the-art technology center are an expression of our company's innovative strength. Grammer's Board of Management and employees are already looking forward to moving into the buildings."
Manfred Pretscher, chairman of the board, Grammer AG
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The completion of the buildings in the first construction phase and the relocation of the Management Board and part of the workforce are planned for the end of the year. More than 700 Grammer employees will work in the modern premises. At present, the construction site is being expanded to include the laying of parquet flooring and painting. The technical building equipment will be installed almost in parallel, as will the green roof. This planting reduces heat reflection in summer and at the same time binds fine dust. With the largest construction project in the company's history, Grammer aims to create an attractive, healthy, sustainable and modern working environment in which employees can work and communicate creatively and efficiently.

 

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Eleven months construction time - an intermediate result

 

 

Jeder Geschäftspartner, Mitarbeiter oder externe Dritte, der sich wegen möglicher Verstöße, Hinweise oder Verdachtsfälle zu Gesetzesverstößen oder Verstößen gegen das Wertemanagement von Max Bögl an das Unternehmen wenden möchte, findet in dem Ombudsmann (schwedisch für Vermittler) einen vertrauensvollen Ansprechpartner. Der Ombudsmann ist gleichzeitig die interne Meldestelle (§ 14 Abs. 1 Hinweisgeberschutzgesetz) und Beschwerdestelle (§ 8 Abs. 1 Lieferkettensorgfaltspflichtengesetz). Alle Hinweise werden vertraulich behandelt und der Hinweisgeber bleibt gegenüber dem Unternehmen anonym.

Diese externe, neutrale Möglichkeit steht zusätzlich zu den verantwortlichen Führungskräften und dem zentralen Wertemanagementverantwortlichen zur Verfügung. Mit der Benennung des Ombudsmanns sollen insbesondere Geschäftspartner, Mitarbeiter und Führungskräfte angesprochen werden, die vor und bei der Abgabe von Hinweisen unsicher sind oder Bedarf für ein persönlicheres und vertrauliches Gespräch sehen.

Hier finden Sie die Verfahrensbeschreibung zum Ombudsmann:

Ombudsmann

Johann Bogner


Erreichbarkeit / Kontaktdaten

Unter der Telefonnummer +49 151 / 750 477 30 wird ein erster telefonischer Kontakt zu dem Ombudsmann hergestellt. Hinweise können auch per E-Mail unter der Adresse ombudsmann-bogner[at]t-online.de eingereicht werden.

 

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