BAB 9 Holledau–Allershausen

13.04.2017

Bavaria's largest motorway construction site completed. Drivers plagued by traffic jams as well as residents of the neighbouring communities can breathe a sigh of relief.

BAB 9 Holledau–Allershausen

With the scheduled completion in October 2016, traffic will once again be much more relaxed between the Neufahrn junction and the Holledau triangle - thanks to the temporary release of the side strip in the event of heavy traffic, even on a maximum of four lanes per direction. The BAB 9 Nuremberg-Munich motorway is one of the most heavily trafficked motorways in Germany. In particular, the 17-kilometer section between Holledau and Allershausen is used daily by up to 120,000 vehicles, and the trend is rising. Since the planned 8-lane expansion will not take place before 2030, the temporary use of the parking lane in the direction of Munich - like two years earlier in the direction of Nuremberg - is intended to reduce the number of traffic jams and prevent the imminent traffic infarction.

Mit zukunftsweisenden Eigenentwicklungen zu Themen unserer Zeit, wie erneuerbare Energien, Urbanisierung, Mobilität und Infrastruktur, verwirklicht die Firmengruppe schon heute Lösungen für die Megatrends unserer globalisierten Welt. Basierend auf der langjährigen Erfahrung und Kompetenz im hochpräzisen Betonfertigteilbau positioniert sich Max Bögl zudem als wichtiger Impulsgeber in der Entwicklung innovativer Produkte, Technologien und Bauverfahren.

Das breite Leistungsspektrum und die hohe Wertschöpfungstiefe mit eigenem Stahlbau, eigenen Fertigteilwerken, modernstem Fuhr- und Gerätepark sowie eigenen Roh- und Baustoffen garantieren höchste Qualität. Dabei sichert der Einsatz von BIM, Lean Management/Production und einer standardisierten Projektabwicklung Termintreue und Wirtschaftlichkeit von der ersten Konzeptidee bis zum fertigen Bauprodukt.

Diese Webseite verwendet Cookies. Indem Sie unsere Webseite nutzen, stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Mehr erfahren ...