High-speed route Berlin-Munich

20.04.2018

25 years for four hours.

Over ten billion euros in construction costs, 25 years of planning and construction time: With the opening of Europe's largest and most expensive rail project, the Berlin-Munich high-speed line, Germany has been moving closer together since the end of last year. Thanks to a record travel time of just under four hours, from city centre to city centre, Deutsche Bahn wants to inspire travellers and encourage them to change from airplanes to trains.

High-speed route Berlin-Munich

Germany's most modern high-speed line was officially opened on 8 December 2017 with two special trains travelling and a major ceremony in Berlin in the presence of Federal Chancellor Angela Merkel, Federal Minister Christian Schmidt and several heads of state governments. Exactly 623 kilometres (via Halle) and 652 kilometres (via Leipzig) lie between the main stations of the German capital and the Bavarian metropolis. The ICE Sprinter, which stops three times a day on its way only in Halle, Erfurt and Nuremberg, shortens the travel time by a third from six hours to 3:55 hours. By way of comparison, the regular ICE can cover the distance in 4:30 hours.

 

Closing the gap in the European high-speed rail network

With a top speed of up to 300 km/h, the ICEs are on the move on sections of the newly built sections. At the heart of the new section that has now gone into operation, a nearly 110 kilometer long section through Thuringia, 22 tunnels and 27 viaducts were built. In addition to the national advantages, this high-speed line also brings Europe's North and South a little closer: it is an important component of the Trans-European Transport Networks (TEN-T) and, thanks to a common train control system, will make it possible in future to travel across national borders without changing railcars and without intermediate stops.

Milestones for Max Bögl

Together with the new Nuremberg-Ingolstadt-Munich line, the transport project German Unity No. 8 (VDE 8) with the new construction and extension of the lines between Nuremberg, Erfurt, Halle, Leipzig and Berlin is a project of superlatives. In 1991, after the reunification of Germany, the Federal Government decided that the new turbo line should sustainably improve the rail connections for passenger and freight traffic. The Max Bögl Group also played a major role in the implementation of this infrastructure measure, providing difficult engineering, tunneling and civil engineering services for the following sections:

NBS Nürnberg-Ingolstadt, Los Nord (35 km) between Feucht and Greding:

  • Turnkey construction of the line section up to OK Rail incl.
  • Göggelsbuch tunnel (2,287 m) and open construction (1,330 m)
  • Construction of various earthworks and bridges
  • Ballastless track system Bögl

news 2018 schnellfahrstrecke berlin muenchen 02 max boegl

NBS Ebensfeld–Erfurt (107 km):

  • Tunnels: Finnetunnel (6,886 m), Silberberg (7,391 m), Brandkopf (1,494 m) and Lohmeberg (688 m)
  • Railway bridges over the Wohlrose valley and Schobsetal

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NBS Ebensfeld-Erfurt, Erfurt-Ilmenau section (32.5 km):

  • Permanent way in slab track Bögl
  • Noise barriers system Bögl

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NBS Nuremberg-Ebensfeld (infrastructure measures Bubenreuth)

  • Earthworks, substructure: 352,220 m³
  • Drainage: 8,124 m
  • Diffusers: 305 m
  • shafts: 261 pieces up to max. 8 m depth
  • Provisional platforms: 1,200 m²
  • Overpasses: 13,000 m³ concrete, 10,000 m drilled piles, 7,000 m² sheet piles

1. Grundwerteerklärung

Es ist unsere grundsätzliche Philosophie, Aufträge über Leistungsvielfalt und Leistungsorientierung zu marktüblichen Preisen zu generieren. Vor allem jede Art von Korruption und illegaler Beschäftigung wird abgelehnt und es wird dagegen vorgegangen. Wir möchten unsere Geschäftsziele mit ethisch vertretbaren Handlungsweisen erreichen. Dabei gelten für uns folgende Grundwerte:

  • Tradition und Loyalität
  • Leistungsvielfalt und Leistungsorientierung
  • Kooperation und Offenheit
  • Integrität und Ehrlichkeit
  • Integrität bedeutet für uns Rechtschaffenheit, Einhaltung der rechtlichen Grundlagen und Ehrlichkeit im Verhalten
1. Grundwerteerklärung

2. Verhaltensgrundsätze

Wir möchten unsere Mitarbeiter vor unethischem Verhalten schützen und gegenüber allen Geschäftspartnern und Auftraggebern als fairer Vertragspartner auftreten. In dieser Hinsicht wurden folgende, an unsere Grundwerte angelehnten Verhaltensgrundsätze aufgestellt, die von allen Mitarbeitern auf allen Hierarchieebenen einzuhalten sind:

  • Rechts- und Gesetzestreue wird im Projektgeschäft erwartet. Zuwiderhandlungen, vor allem gegen das Gesetz gegen Wettbewerbsbeschränkungen, das Kartellrecht und das Strafrecht hinsichtlich Korruption und überhöhter Provisionszahlungen, werden geahndet.
  • Loyalität gegenüber Firmeninteressen wird hinsichtlich eines sparsamen und sorgsamen Umgangs mit Firmeneigentum von allen Mitarbeitern erwartet. Geschäftsgeheimnisse sind als geistiges Eigentum zu wahren – auch die unserer Geschäftspartner.
  • Eine Vermischung von Privatem und Geschäftlichem wird nicht geduldet und Interessenskonflikte sind zu vermeiden.
  • Geschenke und Zuwendungen dürfen weder beeinflussend noch verpflichtend sein. Hier gilt der Grundsatz der Angemessenheit, der Transparenz und Dokumentation.
2. Verhaltensgrundsätze

Im Zweifel ist immer der Vorgesetzte bzw. übergeordnete Abteilungsleiter zu befragen und Verstöße sind der jeweiligen Führungsebene zu melden. Bei Verstoß ist neben straf- und haftungsrechtlichen Folgen auch mit zusätzlichen disziplinarischen Maßnahmen – bis hin zur Kündigung – zu rechnen. Als Ansprechpartner der Geschäftsführung fungiert Gesellschafter Johann Bögl.

Erklärung zum Modern Slavery Act

Die folgende Erklärung wurde zur Erfüllung der Verpflichtungen der Firmengruppe Max Bögl aus dem UK Modern Slavery Act 2015 verfasst.

Erklärung zum Modern Slavery Act

Broschüre

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