Future investment in training - Max Bögl builds new training centre

08.02.2019

The Max Bögl Group is building a modern training centre in the Deining business park until autumn 2019. Around 3 million euros will be invested in this to promote the training of young talent and for the training and further education of the core workforce.

Future investment in training - Max Bögl builds new training centre

On an area of around 4,500 m², a training hall for civil engineering, industry, wood and metal processing, electrical engineering, pneumatics and hydraulics will be built over the next few months, supplemented by seminar and training rooms and a large outdoor area for training on construction equipment. In the future, more than 300 trainees and dual students of the company group will be made fit for their professional careers here. In addition to teaching theoretical basics and practical skills, modern technologies and teaching methods are also used in times of digitization and Industry 4.0. The young people are looked after by an experienced and trained team of full-time trainers. Max Bögl is currently training 32 different professions and 3 dual courses of study in a wide variety of fields.

"With the new training centre we are investing in the future of young people and in the future of the Max Bögl Group. We will continue to focus on training our own employees and increase the number of our trainees to 500 in the next few years", explains Johann Bögl, shareholder of the Max Bögl group of companies.

In addition to the training of young people, the centre will also be used for the further training of skilled workers, all the more so to support lifelong learning and to continue to promote the innovative strength of employees.

 

Jeder Geschäftspartner, Mitarbeiter oder externe Dritte, der sich wegen möglicher Verstöße, Hinweise oder Verdachtsfälle zu Gesetzesverstößen oder Verstößen gegen das Wertemanagement von Max Bögl an das Unternehmen wenden möchte, findet in dem Ombudsmann (schwedisch für Vermittler) einen vertrauensvollen Ansprechpartner. Der Ombudsmann ist gleichzeitig die interne Meldestelle (§ 14 Abs. 1 Hinweisgeberschutzgesetz) und Beschwerdestelle (§ 8 Abs. 1 Lieferkettensorgfaltspflichtengesetz). Alle Hinweise werden vertraulich behandelt und der Hinweisgeber bleibt gegenüber dem Unternehmen anonym.

Diese externe, neutrale Möglichkeit steht zusätzlich zu den verantwortlichen Führungskräften und dem zentralen Wertemanagementverantwortlichen zur Verfügung. Mit der Benennung des Ombudsmanns sollen insbesondere Geschäftspartner, Mitarbeiter und Führungskräfte angesprochen werden, die vor und bei der Abgabe von Hinweisen unsicher sind oder Bedarf für ein persönlicheres und vertrauliches Gespräch sehen.

Hier finden Sie die Verfahrensbeschreibung zum Ombudsmann:

Ombudsmann

Johann Bogner


Erreichbarkeit / Kontaktdaten

Unter der Telefonnummer +49 151 / 750 477 30 wird ein erster telefonischer Kontakt zu dem Ombudsmann hergestellt. Hinweise können auch per E-Mail unter der Adresse ombudsmann-bogner[at]t-online.de eingereicht werden.

 

Information über externe Meldeverfahren

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