Cologne location - office relocation and new order

The Max Bögl location in Cologne moved from Stolberger Straße to Frankfurter Straße at the beginning of the year - about twelve kilometres from the city centre. The Eil district there is directly connected to the A3, A4 and A59 motorways and to Cologne/Bonn Airport. The newly acquired office space - in teamwork with the precast plant and the technical office staff in Hamminkeln - will strengthen the company's presence in North Rhine-Westphalia and increase its proximity to its customers.

Cologne location - office relocation and new order

 

Promotion of hall construction

 

With the creation of the local system construction divisions - e.g. Systembau NRW in the new office in Cologne - the group of companies is positioning itself even more broadly in the construction of halls. In addition to the construction work, customers can thus receive comprehensive support including planning throughout all project phases if desired. Building owners can thus configure their commercial properties individually with the experts on site and adapt them optimally to their specific needs.

 

Warehouse with office for fire department protective clothing

 

news 2020 koeln neuauftrag 01 max boeglbird's-eye view of the new S-Gard hall including outdoor facilities - still as visualization.
visualization / design author: BÜHLER - THEBRATH ARCHITEKTEN

 

The Systembau NRW division is currently planning and constructing a warehouse with integrated office and outdoor facilities in Heinsberg - about 90 km west of Cologne. The client is the medium-sized family business Hubert Schmitz GmbH with its brand S-GARD. Founded in 1887 as a weaving mill for special fabrics, the company is now one of the market-leading manufacturers of high-quality workwear and firefighter protective clothing in Europe. The new property in the Bögl hall system for S-GARD with an area of about three handball fields is being built in a construction period of only seven months. The precast concrete parts required for this are produced regionally in the company's own factory in Hamminkeln, only 120 km away.

 

news 2020 koeln neuauftrag 01 max boeglThe colourful facade design picks up the corporate design of S-Gard. The hall thus acquires an individual note of the client. br />visualisation / design author: BÜHLER - THEBRATH ARCHITEKTEN

 

news 2020 koeln neuauftrag 01 max boegldelivery zone with two levellers.
visualization / design author: BÜHLER - THEBRATH ARCHITEKTEN

 

"Hubert Schmitz GmbH is a medium-sized company with a long tradition, which is characterised by innovation and quality, among other things. We are extraordinarily looking forward to this project, especially as we identify with exactly the same values - the chemistry is right!
Alain Probst, Division Manager Systembau NRW
news 2020 koeln neuauftrag 04 max boegl

 

 

Verfahrensbeschreibung (Stahlschutzrohr)

Dieses Verfahren wird in 3 Phasen folgendermaßen durchgeführt:

Phase 1: Gesteuerte Pilotbohrung

 

Gesteuerte Pilotrohrvortriebe werden mit Hilfe von Pilotrohren (Außendurchmesser 114 mm) mit optischer Gasse, Steuerkopf, Theodolit mit CCD-Kamera und Monitor in verdrängungsfähigen Böden ausgeführt. Das Pilotrohr wird durch den Boden bis in die Zielgrube gepresst, wobei Richtung und Neigung überwacht werden. Durch die abgeschrägte Fläche des Steuerkopfes lässt sich die Bohrung in alle Richtungen steuern und so Abweichungen von der Bohrtrasse verhindern.

Phase 1: Gesteuerte Pilotbohrung

Phase 2: Aufweitungsbohrung

 

  1. Das Pilotgestänge und das Stahlrohr werden mittels Aufweitstufe (aktiv oder passiv) miteinander verbunden.
  2. Das Pressrohr wird hydraulisch vorgepresst, gleichzeitig wird mit den Förderschnecken der sich in das Pressrohr schiebende Boden herausgebohrt.
  3. Das Pilotgestänge führt das Stahlrohr in der exakt vorgegebenen Richtung.
  4. Das Pilotgestänge schiebt sich während des Aufweitvorganges in die Zielgrube, wo es auseinandergeschraubt und abgebaut wird.

 

In locker bis mitteldicht gelagerten Sand- und Kiesböden verwendet man eine passive Aufweitstufe. Dabei läuft der Bohrkopf zurückgesetzt im Schutze des Stahlrohres. Bei dichter Bodenlagerung ist es nicht mehr möglich, die Stege der Passiven Aufweitstufe in den Boden zu drücken. Man setzt daher eine Aktive Aufweitstufe ein, bei der eine Schürfscheibe unmittelbar vor dem Stahlrohr läuft. Die Öffnungen der Schürfscheibe kann man je nach zu erwartendem Steindurchmesser verkleinern, um so die Gefahr drohender Bodeneinbrüche zu verringern. Bei Vortrieben im Grundwasser kommen sogenannte „Grundwasserschleusen“ zum Einsatz.

 

Phase 2: Aufweitungsbohrung

Phase 3: Nachschub der Kanal-Vortriebsrohre

 

Einbau von einem oder mehreren Medienrohre als Bündel in das Stahlschutzohr auf Gleitkufen. Auf Kundenwunsch können wir den Ringraum zwischen den Rohren auch gerne verdämmen.

 

Phase 3: Nachschub der Kanal-Vortriebsrohre

Phase 3: Nachschub der Kanal-Vortriebsrohre

 

Man verbindet das Kanal-Vortriebsrohr in der Startgrube mit dem Stahl-Pressrohr. Der gesamte Strang wird vorgepresst. Das Stahl-Pressrohr schiebt sich hierbei in die Zielgrube, wo es getrennt und ausgebaut wird. Am Ende des Vorganges hat man das Stahl-Pressrohr durch das Kanal-Vortriebsrohr ausgetauscht.

 

Phase 3: Nachschub der Kanal-Vortriebsrohre

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