Max Bögl supports the research team "WARR Hyperloop" in their research project with ultra strong concrete pipes

30.07.2019

In January 2017, a team from TU Munich won the Elon Musk international design competition for the first time - now the TUM-Hyperloop team won for the fourth time in a row. Max Bögl supported their research project with an ultra strong concrete tube. Elon Musk personally admired the system.

Max Bögl supports the research team "WARR Hyperloop" in their research project with ultra strong concrete pipes

 

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Photo: TUM-Hyperloop

 

The research team built a Pod with an ultra-rigid concrete pipe system, which was also presented at the SpaceX Hyperloop Pod Competition. Within 4.5 seconds, they created a partial vacuum in our concrete segment, whose special mass helps to dampen vibrations. In addition to the Pod, a research team at the TU Munich with 15 students is investigating the Hyperloop concept in terms of feasibility, sustainability and cost-effectiveness. An impressive achievement by the young research team!

 

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Photo: TUM-Hyperloop

 

We congratulate the winners and are pleased to have been able to support the students in their research project with our ultra-resistant concrete pipes!

 

Serielle Fertigung

Der Einsatz von selbstverdichtenden Betonen, die äußerst widerstandsfähig und dicht sind, bietet völlig neue Anwendungs- und Konstruktionsmöglichkeiten im Brückenbau. Zum Tragen kommen auch umfangreiche Erfahrungen der Firmengruppe in der CNC-gesteuerten Schleifbearbeitung von Betonbauteilen. Dieses Know-how führt dazu, dass selbst komplexe Fertigteile einfach und wirtschaftlich hergestellt werden können – individuell angepasst an die architektonischen und technischen Anforderungen jedes einzelnen Bauwerks. Einen Brückenschlag der innovativen Art bietet Ihnen die Firmengruppe mit der neuen Modulbrücke Bögl – ein Brückenbauwerk mit getrenntem Tragsystem. Die Fertigteilbrücke in Stahlverbundbauweise überzeugt aufgrund ihrer Modulbauweise aus Verbundfertigteilträgern und vorgespannten Betonfertigteilplatten aus Hochleistungsbeton, die ohne Abdichtung und Belag direkt befahren werden können.

Serielle Fertigung

Vorteile

  • Sehr kurze Bauzeit – Brückenbau in unter 100 Tagen
  • Kostengünstige Herstellung durch serielle Werksfertigung
  • Schneller Austausch von einzelnen Brückenelementen
  • Geringer Unterhaltungsaufwand
Vorteile

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