Future investment in training - Max Bögl builds new training centre

08.02.2019

The Max Bögl Group is building a modern training centre in the Deining business park until autumn 2019. Around 3 million euros will be invested in this to promote the training of young talent and for the training and further education of the core workforce.

Future investment in training - Max Bögl builds new training centre

On an area of around 4,500 m², a training hall for civil engineering, industry, wood and metal processing, electrical engineering, pneumatics and hydraulics will be built over the next few months, supplemented by seminar and training rooms and a large outdoor area for training on construction equipment. In the future, more than 300 trainees and dual students of the company group will be made fit for their professional careers here. In addition to teaching theoretical basics and practical skills, modern technologies and teaching methods are also used in times of digitization and Industry 4.0. The young people are looked after by an experienced and trained team of full-time trainers. Max Bögl is currently training 32 different professions and 3 dual courses of study in a wide variety of fields.

"With the new training centre we are investing in the future of young people and in the future of the Max Bögl Group. We will continue to focus on training our own employees and increase the number of our trainees to 500 in the next few years", explains Johann Bögl, shareholder of the Max Bögl group of companies.

In addition to the training of young people, the centre will also be used for the further training of skilled workers, all the more so to support lifelong learning and to continue to promote the innovative strength of employees.

 

Serielle Fertigung

Der Einsatz von selbstverdichtenden Betonen, die äußerst widerstandsfähig und dicht sind, bietet völlig neue Anwendungs- und Konstruktionsmöglichkeiten im Brückenbau. Zum Tragen kommen auch umfangreiche Erfahrungen der Firmengruppe in der CNC-gesteuerten Schleifbearbeitung von Betonbauteilen. Dieses Know-how führt dazu, dass selbst komplexe Fertigteile einfach und wirtschaftlich hergestellt werden können – individuell angepasst an die architektonischen und technischen Anforderungen jedes einzelnen Bauwerks. Einen Brückenschlag der innovativen Art bietet Ihnen die Firmengruppe mit der neuen Modulbrücke Bögl – ein Brückenbauwerk mit getrenntem Tragsystem. Die Fertigteilbrücke in Stahlverbundbauweise überzeugt aufgrund ihrer Modulbauweise aus Verbundfertigteilträgern und vorgespannten Betonfertigteilplatten aus Hochleistungsbeton, die ohne Abdichtung und Belag direkt befahren werden können.

Serielle Fertigung

Vorteile

  • Sehr kurze Bauzeit – Brückenbau in unter 100 Tagen
  • Kostengünstige Herstellung durch serielle Werksfertigung
  • Schneller Austausch von einzelnen Brückenelementen
  • Geringer Unterhaltungsaufwand
Vorteile

Video

Broschüre

Broschüre

Diese Webseite verwendet Cookies. Indem Sie unsere Webseite nutzen, stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Mehr erfahren ...