Relief for city and residents

13.04.2017

New motorway feeder road in Bucharest. With around 2.2 million inhabitants, Bucharest is the sixth largest city in the European Union.

Relief for city and residents

But Romania's capital city in the heart of Walachia is increasingly threatened by traffic congestion. A new inner-city motorway feeder road from the city centre to the existing A1 motorway - with 17 bridge structures the largest bridge construction site in Bucharest - is intended to remedy this situation. Max Bögl, as technical leader in Arge, was awarded the contract for the construction of the new 6.7-kilometer-long motorway feeder road with a construction volume of over 143 million euros. In the course of this major project, the Virtutii junction in particular represents a technical challenge. With its numerous access and departure ramps as well as bridge structures in a wide variety of designs, it will in future enable drivers to cross the existing ring and the artificial canal Dâmboviţa without crossing. The heart of the approximately 1,100-metre-long section is the modern cable-stayed bridge with its 68-metre-high pylon, which bridges the canal without piers with a span of 165 metres.

Modulares System

Bereits während der Objektplanung kann die Firmengruppe Max Bögl mit der Hybriden Bahnbrücke Bögl Teil der Lösung sein. Konzipiert für ein- und zweigleisige Bahnbrücken mit Spannweiten bis zu 15 Metern und niedriger Bauhöhe, vereint die hybride Bauweise der Bahnbrücke die klassischen Vorteile der Baustoffe Stahl und Beton. Durch die industrielle Fertigung im Werk lassen sich die einzelnen Systembauteile kontinuierlich vorfertigen, in einem Bauhof bevorraten und vor Ort durch ihre Kombination zu unterschiedlichen Individualbauwerken in kürzester Bauzeit zusammenfügen.

Modulares System

Vorteile

  • Segmentiertes System: Transport auf Straße oder Schiene
  • Industrielle Vorfertigung: hohe Qualität und Genauigkeit der Bauteile
  • Standardisierte Baugruppen, Produktion und Bauweise: kontrollierter Produktionsprozess, kurze Bauzeit, Anlieferung und Montage just in time
  • Einhaltung des Regeloberbaus der Gleise: einfache Wartung und Instandhaltung
  • BIM-basierter Prozess: effiziente Ausnutzung der digitalen Wertschöpfungskette während des gesamten Bauwerkslebenszyklus
  • Produktion und Montage auch durch Lizenzpartner

 

Website

Vorteile

Video

Broschüre

Broschüre

Diese Webseite verwendet Cookies. Indem Sie unsere Webseite nutzen, stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Mehr erfahren ...