Multi-talented mastic asphalt - a strong building material

29.03.2019

Millions of vehicles roll over roads and bridges every day, putting a lasting strain on our infrastructure. The resulting maintenance measures not only disrupt the flow of traffic, they also cause immense costs. The goal Max Bögl has set itself with the use of mastic asphalt is to reduce these costs and at the same time extend the service life.

Multi-talented mastic asphalt - a strong building material

 

For more than 30 years the Max Bögl Group has been dealing with the application areas and advantages of mastic asphalt. This many years of experience is reflected both in highly qualified employees and in a rapidly growing range of services. The mastic asphalt sector is today a strong all-rounder for infrastructure projects and other building projects.

news 2019 gussasphalt 02 max boeglPhoto: Reinhard Mederer

 

Versatile application possibilities

With a well thought-out holistic approach, Max Bögl realises a wide variety of construction tasks: from waterproofing bridge structures, underground car parks and multi-storey car parks to mastic asphalt wearing courses. This versatile building material can also be used for complete road substructures, including earthworks, sealing layers and finished road pavements. Work on the construction sites is carried out with state-of-the-art equipment and machinery and under laboratory supervision directly on site. The use of mastic asphalt thus guarantees a high-quality building material that is both efficient and environmentally friendly.

Advantages of mastic asphalt

  • No compaction required
  • Void-free and waterproof
  • Very stable to deformation even under dynamic loads
  • High elasticity, very good skid resistance and grip
  • 2 to 3 times longer service life than conventional road surfaces
  • Reusable, environmentally friendly

Modulares System

Bereits während der Objektplanung kann die Firmengruppe Max Bögl mit der Hybriden Bahnbrücke Bögl Teil der Lösung sein. Konzipiert für ein- und zweigleisige Bahnbrücken mit Spannweiten bis zu 15 Metern und niedriger Bauhöhe, vereint die hybride Bauweise der Bahnbrücke die klassischen Vorteile der Baustoffe Stahl und Beton. Durch die industrielle Fertigung im Werk lassen sich die einzelnen Systembauteile kontinuierlich vorfertigen, in einem Bauhof bevorraten und vor Ort durch ihre Kombination zu unterschiedlichen Individualbauwerken in kürzester Bauzeit zusammenfügen.

Modulares System

Vorteile

  • Segmentiertes System: Transport auf Straße oder Schiene
  • Industrielle Vorfertigung: hohe Qualität und Genauigkeit der Bauteile
  • Standardisierte Baugruppen, Produktion und Bauweise: kontrollierter Produktionsprozess, kurze Bauzeit, Anlieferung und Montage just in time
  • Einhaltung des Regeloberbaus der Gleise: einfache Wartung und Instandhaltung
  • BIM-basierter Prozess: effiziente Ausnutzung der digitalen Wertschöpfungskette während des gesamten Bauwerkslebenszyklus
  • Produktion und Montage auch durch Lizenzpartner

 

Website

Vorteile

Video

Broschüre

Broschüre

Diese Webseite verwendet Cookies. Indem Sie unsere Webseite nutzen, stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Mehr erfahren ...