Max Bögl supports the research team "WARR Hyperloop" in their research project with ultra strong concrete pipes

30.07.2019

In January 2017, a team from TU Munich won the Elon Musk international design competition for the first time - now the TUM-Hyperloop team won for the fourth time in a row. Max Bögl supported their research project with an ultra strong concrete tube. Elon Musk personally admired the system.

Max Bögl supports the research team "WARR Hyperloop" in their research project with ultra strong concrete pipes

 

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Photo: TUM-Hyperloop

 

The research team built a Pod with an ultra-rigid concrete pipe system, which was also presented at the SpaceX Hyperloop Pod Competition. Within 4.5 seconds, they created a partial vacuum in our concrete segment, whose special mass helps to dampen vibrations. In addition to the Pod, a research team at the TU Munich with 15 students is investigating the Hyperloop concept in terms of feasibility, sustainability and cost-effectiveness. An impressive achievement by the young research team!

 

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Photo: TUM-Hyperloop

 

We congratulate the winners and are pleased to have been able to support the students in their research project with our ultra-resistant concrete pipes!

 

Modulares System

Bereits während der Objektplanung kann die Firmengruppe Max Bögl mit der Hybriden Bahnbrücke Bögl Teil der Lösung sein. Konzipiert für ein- und zweigleisige Bahnbrücken mit Spannweiten bis zu 15 Metern und niedriger Bauhöhe, vereint die hybride Bauweise der Bahnbrücke die klassischen Vorteile der Baustoffe Stahl und Beton. Durch die industrielle Fertigung im Werk lassen sich die einzelnen Systembauteile kontinuierlich vorfertigen, in einem Bauhof bevorraten und vor Ort durch ihre Kombination zu unterschiedlichen Individualbauwerken in kürzester Bauzeit zusammenfügen.

Modulares System

Vorteile

  • Segmentiertes System: Transport auf Straße oder Schiene
  • Industrielle Vorfertigung: hohe Qualität und Genauigkeit der Bauteile
  • Standardisierte Baugruppen, Produktion und Bauweise: kontrollierter Produktionsprozess, kurze Bauzeit, Anlieferung und Montage just in time
  • Einhaltung des Regeloberbaus der Gleise: einfache Wartung und Instandhaltung
  • BIM-basierter Prozess: effiziente Ausnutzung der digitalen Wertschöpfungskette während des gesamten Bauwerkslebenszyklus
  • Produktion und Montage auch durch Lizenzpartner

 

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