Max Bögl rewards the best trainees with a car

06.03.2019

The best trainees of the construction technology company Max Bögl were again rewarded with a car this year. This year one trainee from the Gera location and one trainee from the Sengenthal headquarters are happy to be allowed to drive for free for half a year.

Max Bögl rewards the best trainees with a car

 

Max Bögl Group rewards its best trainees with a car

The Max Bögl group of companies presented Annemarie Eberlein (trainee industrial clerk at company location in Gera) and Daniel Walter (mechatronic apprentice at headquarters in Sengenthal) an Opel Adam. They are currently the best trainees in the Max Bögl Group and have each earned a vehicle.

 

Photo Gera f.l.t.r.: Jens Bögl (Head of Human Resources), Annemarie Eberlein, Grit Müller (specialist for personnel), Susann Wienstroer (trainer for industrial clerks)
Photo: Max Bögl Group>

 

For six months the two of them have all the freedom they need when it comes to mobility - they are the new heroes on the streets. "It is very important to us to offer the young people at our locations incentives and perspectives," explains Ralph Walter, training supervisor at the Max Bögl Group and adds: "We wish the trainees a good and accident-free journey at all times!

 

Photo Sengenthal f.l.t.r.: Jens Bögl (Head of Human Resources), Ralph Walter (Training Supervisor), Daniel Walter, Emil Ekerst (Trainer Mechatroniker)
Photo: Company Group Max Bögl

 

Contact:

Jasper Wulf
Marketing Human Ressources
Tel.: +49 9181 909-15451
E-Mail: jwulf@max-boegl.de

Modulares System

Bereits während der Objektplanung kann die Firmengruppe Max Bögl mit der Hybriden Bahnbrücke Bögl Teil der Lösung sein. Konzipiert für ein- und zweigleisige Bahnbrücken mit Spannweiten bis zu 15 Metern und niedriger Bauhöhe, vereint die hybride Bauweise der Bahnbrücke die klassischen Vorteile der Baustoffe Stahl und Beton. Durch die industrielle Fertigung im Werk lassen sich die einzelnen Systembauteile kontinuierlich vorfertigen, in einem Bauhof bevorraten und vor Ort durch ihre Kombination zu unterschiedlichen Individualbauwerken in kürzester Bauzeit zusammenfügen.

Modulares System

Vorteile

  • Segmentiertes System: Transport auf Straße oder Schiene
  • Industrielle Vorfertigung: hohe Qualität und Genauigkeit der Bauteile
  • Standardisierte Baugruppen, Produktion und Bauweise: kontrollierter Produktionsprozess, kurze Bauzeit, Anlieferung und Montage just in time
  • Einhaltung des Regeloberbaus der Gleise: einfache Wartung und Instandhaltung
  • BIM-basierter Prozess: effiziente Ausnutzung der digitalen Wertschöpfungskette während des gesamten Bauwerkslebenszyklus
  • Produktion und Montage auch durch Lizenzpartner

 

Website

Vorteile

Video

Broschüre

Broschüre

Diese Webseite verwendet Cookies. Indem Sie unsere Webseite nutzen, stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Mehr erfahren ...