Max Bögl Group receives major order for underground cabling

26.09.2019

TenneT commissions the Infrastructure division of the Max Bögl Group with Germany's longest 380 kV three-phase current underground cable section between the Wahle transformer station (Peine district) and the Lamspringe transformer station (Hildesheim district) in Lower Saxony. TenneT opted for the group because of its broad range of services and many years of experience in large-scale infrastructure projects. The contract includes the construction of the cable trenches, the laying of the empty conduits and the drilling of undercuts in areas where the underground cable will pass under railway lines, motorways or rivers, for example.

Max Bögl Group receives major order for underground cabling

 

The 13 kilometre stretch from Lesse to Holle is a complex project: The empty conduits for the three-phase earth cables must be laid in the bedding material. This requires a high degree of accuracy. This is because the precise position is decisive for the subsequent operation of the underground cable. Around every 1,000 meters, the cable ends are connected with sleeves. For these special connections, the construction teams will create their own pits in which the sleeves can be installed.

 

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Graphic: TenneT TSO GmbH

 

Construction work will start before the end of this year. At a total of seven locations, where the underground cable crosses roads, motorways or waterways, horizontal drilling will be carried out using the so-called horizontal drilling method (HDD). This tried-and-tested method makes it possible to lay the empty conduits below obstacles without having to open a trench above ground. The longest borehole in this section will be drilled at Baddeckenstedt. It is 750 metres long and 15 metres below the top of the terrain at the apex. Here the cables cross a federal road, a railway line and the Innerste River.

 

Contact

Jürgen Kotzbauer
Phone: +49 9181 909-10712 
E-Mail: jkotzbauer@max-boegl.de

Modulares System

Bereits während der Objektplanung kann die Firmengruppe Max Bögl mit der Hybriden Bahnbrücke Bögl Teil der Lösung sein. Konzipiert für ein- und zweigleisige Bahnbrücken mit Spannweiten bis zu 15 Metern und niedriger Bauhöhe, vereint die hybride Bauweise der Bahnbrücke die klassischen Vorteile der Baustoffe Stahl und Beton. Durch die industrielle Fertigung im Werk lassen sich die einzelnen Systembauteile kontinuierlich vorfertigen, in einem Bauhof bevorraten und vor Ort durch ihre Kombination zu unterschiedlichen Individualbauwerken in kürzester Bauzeit zusammenfügen.

Modulares System

Vorteile

  • Segmentiertes System: Transport auf Straße oder Schiene
  • Industrielle Vorfertigung: hohe Qualität und Genauigkeit der Bauteile
  • Standardisierte Baugruppen, Produktion und Bauweise: kontrollierter Produktionsprozess, kurze Bauzeit, Anlieferung und Montage just in time
  • Einhaltung des Regeloberbaus der Gleise: einfache Wartung und Instandhaltung
  • BIM-basierter Prozess: effiziente Ausnutzung der digitalen Wertschöpfungskette während des gesamten Bauwerkslebenszyklus
  • Produktion und Montage auch durch Lizenzpartner

 

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