Major project FUHLE 101 in Hamburg

Attractive commercial building with hotel. An important milestone in Barmbek's vitalization: with the demolition of the "Hertie" department store, which had been vacant for a long time, the building, which many citizens perceived as a "disgrace", disappeared from the cityscape in autumn 2014.

Major project FUHLE 101 in Hamburg

Now a modern commercial building with a hotel in a prime location is being built on the same site, in direct connection between the railway station and the "Fuhle", Barmbek's popular shopping street. The Fuhlsbüttler Strasse in the north of Hamburg shines in new splendour after extensive renovation measures in recent years. A further increase in attractiveness is provided by the construction of a new commercial building with around 9,000 square metres of retail and catering space as well as an IntercityHotel with over 200 rooms. The Düsseldorf-based project developer Development Partner and the Hamburg-based B&L Group are investing around 70 million euros in the joint project. The 5-storey commercial building with its characteristic reddish brick façade was designed by the renowned office of Bieling Architekten. The Max Bögl group of companies in Arge with Hochtief is responsible for completion on schedule by mid-2019. Construction work has already begun with shoring and excavation work. Above ground, a new pedestrian passage connects the major project with the neighbouring new building of the VBG head office, which has already been completed. A new underground multi-storey car park with several hundred parking spaces will be developed to facilitate parking in the city quarter.

Modulares System

Bereits während der Objektplanung kann die Firmengruppe Max Bögl mit der Hybriden Bahnbrücke Bögl Teil der Lösung sein. Konzipiert für ein- und zweigleisige Bahnbrücken mit Spannweiten bis zu 15 Metern und niedriger Bauhöhe, vereint die hybride Bauweise der Bahnbrücke die klassischen Vorteile der Baustoffe Stahl und Beton. Durch die industrielle Fertigung im Werk lassen sich die einzelnen Systembauteile kontinuierlich vorfertigen, in einem Bauhof bevorraten und vor Ort durch ihre Kombination zu unterschiedlichen Individualbauwerken in kürzester Bauzeit zusammenfügen.

Modulares System

Vorteile

  • Segmentiertes System: Transport auf Straße oder Schiene
  • Industrielle Vorfertigung: hohe Qualität und Genauigkeit der Bauteile
  • Standardisierte Baugruppen, Produktion und Bauweise: kontrollierter Produktionsprozess, kurze Bauzeit, Anlieferung und Montage just in time
  • Einhaltung des Regeloberbaus der Gleise: einfache Wartung und Instandhaltung
  • BIM-basierter Prozess: effiziente Ausnutzung der digitalen Wertschöpfungskette während des gesamten Bauwerkslebenszyklus
  • Produktion und Montage auch durch Lizenzpartner

 

Website

Vorteile

Video

Broschüre

Broschüre

Diese Webseite verwendet Cookies. Indem Sie unsere Webseite nutzen, stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Mehr erfahren ...