Changes in the Supervisory Board and Executive Board

13.04.2017

In order to do justice to the future strategic orientation of Max Bögl, we would like to inform you about the following changes in the management level of the Max Bögl Group: Following the retirement of Dieter Klinger, a long-standing member of the Supervisory Board, shareholder Johann Bögl will fill the position on the Supervisory Board and at the same time assume its chairmanship.

Changes in the Supervisory Board and Executive Board

Stefan Bögl has been appointed Chairman of the Management Board, his deputy is Michael Bögl. Josef Knitl takes over the Wind Division as a new member of the Executive Board. Markus Richthammer will become a new member of the Group Management Board on 1 July 2017. In his capacity as Chief Industry Officer, he will in future be responsible for module construction, steel construction, corporate development, lean and BIM. Roland Zemler will leave the Executive Board in a new position as Chief Representative and will assume special responsibilities for the Group and its shareholders in addition to his legal and compliance responsibilities. Michael Bögl will assume the responsibilities of Roland Zemler's Management Board department.

Modulares System

Bereits während der Objektplanung kann die Firmengruppe Max Bögl mit der Hybriden Bahnbrücke Bögl Teil der Lösung sein. Konzipiert für ein- und zweigleisige Bahnbrücken mit Spannweiten bis zu 15 Metern und niedriger Bauhöhe, vereint die hybride Bauweise der Bahnbrücke die klassischen Vorteile der Baustoffe Stahl und Beton. Durch die industrielle Fertigung im Werk lassen sich die einzelnen Systembauteile kontinuierlich vorfertigen, in einem Bauhof bevorraten und vor Ort durch ihre Kombination zu unterschiedlichen Individualbauwerken in kürzester Bauzeit zusammenfügen.

Modulares System

Vorteile

  • Segmentiertes System: Transport auf Straße oder Schiene
  • Industrielle Vorfertigung: hohe Qualität und Genauigkeit der Bauteile
  • Standardisierte Baugruppen, Produktion und Bauweise: kontrollierter Produktionsprozess, kurze Bauzeit, Anlieferung und Montage just in time
  • Einhaltung des Regeloberbaus der Gleise: einfache Wartung und Instandhaltung
  • BIM-basierter Prozess: effiziente Ausnutzung der digitalen Wertschöpfungskette während des gesamten Bauwerkslebenszyklus
  • Produktion und Montage auch durch Lizenzpartner

 

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