Church blessing of the exhibition hall 3C in Nuremberg

On 16.10.2018, the church blessing of the exhibition hall 3C in Nuremberg took place. The impressive building, which was planned by the world-famous "Zaha Hadid Architects", combines modernity with functionality.

Church blessing of the exhibition hall 3C in Nuremberg

 

For example, an inclination of the roof construction of four degrees results in acoustic, thermal and energetic advantages. In addition, the glass façade reaching down to the ground on the south side provides plenty of daylight in the enormous interior, which offers around 9,600 m² of exhibition space. This is about the size of a professional soccer field. Max Bögl was able to realise this impressive project to the complete satisfaction of our client thanks to a well-rehearsed teamwork in the areas of building construction, prefabrication and steel construction in a construction period from May 2016 to January 2018.

 

 

Shareholder Mr. Bögl Johann, who took part in the church blessing, expressed his pleasure: "I would like to express here a very big praise to our colleagues involved. It is a truly fantastic achievement that has been achieved here. The architecture of the building is as fascinating as few other buildings that I know of. But also the detail work of our departments is really great here."

 

 

Fahrwege für Bahnsysteme

Seit mehr als zwei Jahrzehnten beschäftigt sich Max Bögl mit der richtungsweisenden Entwicklung und dem Bau moderner Fahrwege für den Eisenbahnhochgeschwindigkeitsverkehr. Mit innovativen Produkten wie der Festen Fahrbahn Bögl forciert unsere Firmengruppe neueste Technologien auf vielen Ebenen und setzt diese nahtlos in die Praxis um. Damit leistet die Firmengruppe Max Bögl einen wichtigen Beitrag für die Mobilität im neuen Jahrtausend.

Fahrwege für Bahnsysteme

Leistungsspektrum

  • Feste Fahrbahn Bögl
  • Light Rail Bögl
  • Betonschwelle Bögl
Leistungsspektrum

BSB – Betonschwelle Bögl

Die Firmengruppe Max Bögl fertigt als qualifizierter und zertifizierter Lieferant der Deutschen Bahn AG mit modernen Produktionsanlagen am Standort Sengenthal Betonschwellen vom Typ B 70

W 54 bzw. B 70 W 60, geeignet für die Schiene S 54 und UIC 60. Beide Spannbetonschwellen haben eine Länge von 2,40 m bzw. 2,60 m bei maximalen Querschnittsabmessungen von 30 x 21 cm und einem Einzelgewicht von etwa 300 kg. Die Produktionsanlage hat eine Jahreskapazität von 300.000 Betonschwellen Bögl.

Mit der Herstellung von hochwertigen Eisenbahnschwellen, einem Produkt für den konventionellen Schotteroberbau, konnte Max Bögl seine Produktpalette neben der Festen Fahrbahn Bögl und Light Rail Bögl für den Bahnbau komplettieren.

BSB – Betonschwelle Bögl

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