Major project FUHLE 101 in Hamburg

Attractive commercial building with hotel. An important milestone in Barmbek's vitalization: with the demolition of the "Hertie" department store, which had been vacant for a long time, the building, which many citizens perceived as a "disgrace", disappeared from the cityscape in autumn 2014.

Major project FUHLE 101 in Hamburg

Now a modern commercial building with a hotel in a prime location is being built on the same site, in direct connection between the railway station and the "Fuhle", Barmbek's popular shopping street. The Fuhlsbüttler Strasse in the north of Hamburg shines in new splendour after extensive renovation measures in recent years. A further increase in attractiveness is provided by the construction of a new commercial building with around 9,000 square metres of retail and catering space as well as an IntercityHotel with over 200 rooms. The Düsseldorf-based project developer Development Partner and the Hamburg-based B&L Group are investing around 70 million euros in the joint project. The 5-storey commercial building with its characteristic reddish brick façade was designed by the renowned office of Bieling Architekten. The Max Bögl group of companies in Arge with Hochtief is responsible for completion on schedule by mid-2019. Construction work has already begun with shoring and excavation work. Above ground, a new pedestrian passage connects the major project with the neighbouring new building of the VBG head office, which has already been completed. A new underground multi-storey car park with several hundred parking spaces will be developed to facilitate parking in the city quarter.

Auf direktem Weg

Unsere Brückenbauspezialisten bei Max Bögl sind der Faszination des modernen Brückenbaus ebenso erlegen. Mit weit über 1.000 fertiggestellten Brückenbauwerken beweist die Firmengruppe ihr umfangreiches Know-how auf dem Gebiet des modernen Brückenbaus. Waren es anfangs Straßen- und Bahnbrücken aus Betonfertigteilen, werden heute Bauwerke in jeder Größenordnung erstellt – von Ortbeton über Stahlverbund bis hin zum reinen Stahlbau. Als weitere Spezialität unseres Hauses gilt der Ersatzneubau von Eisenbahnbrücken unter „rollendem Rad“. Zur Ausführung kommen alle gängigen Bauverfahren wie Freivorbau und Taktschiebeverfahren, Vorschubrüstung und Traggerüste. Oberste Priorität haben bei allen Bauwerken unserer Firmengruppe stets Qualität und Termintreue. Sicherheit, Robustheit, Dauerhaftigkeit und naturverträgliche Gestaltung sind weitere Maßstäbe, an denen wir uns in der Königsdisziplin des modernen Ingenieurbaus messen lassen.

Auf direktem Weg

Leistungsspektrum

  • Taktschiebeverfahren
  • Vorschubrüstung
  • Verbundfertigteilträger-Bauweise
  • Dickblechbrücken
  • Modulbrücken
  • Hybride Bahnbrücken
  • Neubau unter rollendem Rad
Leistungsspektrum

Diese Webseite verwendet Cookies. Indem Sie unsere Webseite nutzen, stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Mehr erfahren ...