transport logistic 2019 – Hall System Bögl for flexible building sizes

E-commerce, technology and sustainability - three essential trends that shape the logistics industry and influence tomorrow's developments. Furthermore, logistics companies also have to face the challenges of demographic change and find practicable solutions.

transport logistic 2019 – Hall System Bögl for flexible building sizes

 

In general terms, the industry is currently experiencing a veritable boom, which is confirmed by a new logistics construction area of just under 4.5 million m² in 2018 (source: L.Immo online).

 

hallenbau max boegl
The Hall System Bögl from the company's own 3D printer - in use for the first time at transport logistic 2019

Max Bögl offers a specially developed solution exactly for this dynamic: the Hall system Bögl. This can be imagined abstractly like a modular system of individual building blocks. The respective components of a logistics centre - such as supports, beams or roof trusses - always fit precisely into each other and can be connected and extended as required.

 

This is how new buildings are created time and again, depending on the design wishes of the customers. This construction method is equally applicable for small and large real estate objects - the system is simply adapted. The systematization does not end with the product with its individual construction components, but also includes aspects such as planning, production and project management.

In addition, visitors can experience the Bögl hall system "up close" with the help of VR glasses.

 

Andreas Meyer
Head of Technical Services System Construction
"In our Hall system Bögl we use our own plants in Germany and manufacture the required individual parts regardless of the weather. This enables us to guarantee our customers short construction times, cost security from the outset and the highest quality".

 

The opportunities and risks inherent in the above-mentioned developments and the other topics of interest to the logistics sector will be discussed at transport logistic from 04.06. to 07.06.2019.

 

The Max Bögl Group is also on site and is looking forward to lively discussions on the subject of logistics real estate - LogReal.Campus Hall B5, Stand No. 225/326.

 

 

Auf der maxlandkarte ist der komplette Prozess der Projektabwicklung von der Akquisephase bis zum Ende der Gewährleistungsphase abgebildet. Der Fokus liegt dabei auf den arbeitsvorbereitenden Tätigkeiten, um Fehler in der späteren Ausführung frühzeitig erkennen und vermeiden zu können und dadurch Kosten zu sparen und Qualität und Termine sicherzustellen. Durch Freigaben der Meilensteine von einer Phase zur nächsten minimieren wir das Risiko in der Projektabwicklung und verhindern, dass Kapazitäten falsch eingesetzt werden.

Typische Ergebnisse der standardisierten Projektabwicklung sind Effizienzsteigerungen in der Durchführung und Steuerung von komplexen Projekten sowie eine Reduzierung von Wiederholungen, Nacharbeiten und Umplanungen, wodurch sich die Projektgeschwindigkeit erhöht. Zusätzlich wird durch eine klare Verteilung von Aufgaben, Kompetenzen und Verantwortungen eine verbesserte Kontrolle sowie Transparenz trotz vieler Projektbeteiligter erreicht. Während die interdisziplinäre Ausgestaltung des Projektteams für ausreichendes und vielfältiges Expertenwissen sorgt, wird die gesamtheitliche Planung und Steuerung des Projektes durch die durchgängige Beteiligung der Prozessrolle Projektmanagement sichergestellt.

Durch eine dreistufige Gremienstruktur – bestehend aus dem Projektteam, dem Steuerkreis sowie dem Lenkungskreis – wird eine verbesserte Unterstützung der Projekte sowie die Herbeiführung schnellerer Entscheidungen ermöglicht. Aufgrund der Verlagerung der Entscheidungskompetenz auf die unteren Ebenen wird der Fokus auf wenige, wichtige Entscheidungen gelegt und auf diese Weise das Management entlastet.

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