Cologne location - office relocation and new order

The Max Bögl location in Cologne moved from Stolberger Straße to Frankfurter Straße at the beginning of the year - about twelve kilometres from the city centre. The Eil district there is directly connected to the A3, A4 and A59 motorways and to Cologne/Bonn Airport. The newly acquired office space - in teamwork with the precast plant and the technical office staff in Hamminkeln - will strengthen the company's presence in North Rhine-Westphalia and increase its proximity to its customers.

Cologne location - office relocation and new order

 

Promotion of hall construction

 

With the creation of the local system construction divisions - e.g. Systembau NRW in the new office in Cologne - the group of companies is positioning itself even more broadly in the construction of halls. In addition to the construction work, customers can thus receive comprehensive support including planning throughout all project phases if desired. Building owners can thus configure their commercial properties individually with the experts on site and adapt them optimally to their specific needs.

 

Warehouse with office for fire department protective clothing

 

news 2020 koeln neuauftrag 01 max boeglbird's-eye view of the new S-Gard hall including outdoor facilities - still as visualization.
visualization / design author: BÜHLER - THEBRATH ARCHITEKTEN

 

The Systembau NRW division is currently planning and constructing a warehouse with integrated office and outdoor facilities in Heinsberg - about 90 km west of Cologne. The client is the medium-sized family business Hubert Schmitz GmbH with its brand S-GARD. Founded in 1887 as a weaving mill for special fabrics, the company is now one of the market-leading manufacturers of high-quality workwear and firefighter protective clothing in Europe. The new property in the Bögl hall system for S-GARD with an area of about three handball fields is being built in a construction period of only seven months. The precast concrete parts required for this are produced regionally in the company's own factory in Hamminkeln, only 120 km away.

 

news 2020 koeln neuauftrag 01 max boeglThe colourful facade design picks up the corporate design of S-Gard. The hall thus acquires an individual note of the client. br />visualisation / design author: BÜHLER - THEBRATH ARCHITEKTEN

 

news 2020 koeln neuauftrag 01 max boegldelivery zone with two levellers.
visualization / design author: BÜHLER - THEBRATH ARCHITEKTEN

 

"Hubert Schmitz GmbH is a medium-sized company with a long tradition, which is characterised by innovation and quality, among other things. We are extraordinarily looking forward to this project, especially as we identify with exactly the same values - the chemistry is right!
Alain Probst, Division Manager Systembau NRW
news 2020 koeln neuauftrag 04 max boegl

 

 

Auf der maxlandkarte ist der komplette Prozess der Projektabwicklung von der Akquisephase bis zum Ende der Gewährleistungsphase abgebildet. Der Fokus liegt dabei auf den arbeitsvorbereitenden Tätigkeiten, um Fehler in der späteren Ausführung frühzeitig erkennen und vermeiden zu können und dadurch Kosten zu sparen und Qualität und Termine sicherzustellen. Durch Freigaben der Meilensteine von einer Phase zur nächsten minimieren wir das Risiko in der Projektabwicklung und verhindern, dass Kapazitäten falsch eingesetzt werden.

Typische Ergebnisse der standardisierten Projektabwicklung sind Effizienzsteigerungen in der Durchführung und Steuerung von komplexen Projekten sowie eine Reduzierung von Wiederholungen, Nacharbeiten und Umplanungen, wodurch sich die Projektgeschwindigkeit erhöht. Zusätzlich wird durch eine klare Verteilung von Aufgaben, Kompetenzen und Verantwortungen eine verbesserte Kontrolle sowie Transparenz trotz vieler Projektbeteiligter erreicht. Während die interdisziplinäre Ausgestaltung des Projektteams für ausreichendes und vielfältiges Expertenwissen sorgt, wird die gesamtheitliche Planung und Steuerung des Projektes durch die durchgängige Beteiligung der Prozessrolle Projektmanagement sichergestellt.

Durch eine dreistufige Gremienstruktur – bestehend aus dem Projektteam, dem Steuerkreis sowie dem Lenkungskreis – wird eine verbesserte Unterstützung der Projekte sowie die Herbeiführung schnellerer Entscheidungen ermöglicht. Aufgrund der Verlagerung der Entscheidungskompetenz auf die unteren Ebenen wird der Fokus auf wenige, wichtige Entscheidungen gelegt und auf diese Weise das Management entlastet.

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