4,000 employees under one roof

With the W&W Campus into the future.

The new construction of a modern campus as a common, connecting place for all companies and visitors of the Wüstenrot & Württembergische Group (W&W) is an expression of the unity of the traditional companies Wüstenrot and Württembergische. By 2023, seven office buildings are to be loosely grouped around the campus at the Kornwestheim location, consisting of terraces, squares and arcades with restaurants, cafés, training and conference rooms. Around 1,200 employees have now moved into the first construction phase.

4,000 employees under one roof

Almost two and a half years after construction began in July 2015, the employees of Baden-Württemberg's largest independent financial services provider started working at modern, sustainable workplaces at the beginning of 2018. They will be accommodated in two new office buildings including a computer center with 32,000 square meters of gross floor space on the former parking lot of the W&W Group. The first campus section of the new corporate headquarters will be supplemented by two new multi-storey car parks with a total of around 880 parking spaces for cars and 110 for bicycles.

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Transparent working environment with residential character

W&W AG commissioned the Max Bögl group of companies in a joint venture with the construction companies WOLFF & MÜLLER and GWI with the turnkey construction of the new office buildings and the construction of the facade cladding for the multi-storey car parks and outdoor facilities. The façade made of 650,000 clinker bricks is characteristic of the approximately 28 metre high, room-high glazed office buildings. The interior of the six- and seven-storey new buildings is also of the highest architectural concrete quality. The two multi-storey car parks with their almost 7,000 square metres of prefabricated façades were constructed using prefabricated construction methods. The shell of the computer centre housed in the basement of the eastern office building was handed over to general contractor IBM on schedule in August 2016 and was ready for occupation with all computers by mid-2017.

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Seven office buildings in two construction phases

Now that the first construction phase has been completed, demolition of the old buildings on the W&W Kornwestheim site is to begin this year and construction of the buildings in the second phase will begin in spring 2019. By 2023, this will provide a total of five further office buildings with 2,800 workplaces - based on the standard floor plans of the campus building units according to plans by the architecture firm Ortner & Ortner Baukunst. Then the buildings, loosened up by squares, staircases and terraces, will be grouped around a broad main axis with their own inner courtyards, to which communal facilities such as the central company restaurant, training and meeting rooms, sports and medical areas as well as a conference centre will be connected.

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Auf der maxlandkarte ist der komplette Prozess der Projektabwicklung von der Akquisephase bis zum Ende der Gewährleistungsphase abgebildet. Der Fokus liegt dabei auf den arbeitsvorbereitenden Tätigkeiten, um Fehler in der späteren Ausführung frühzeitig erkennen und vermeiden zu können und dadurch Kosten zu sparen und Qualität und Termine sicherzustellen. Durch Freigaben der Meilensteine von einer Phase zur nächsten minimieren wir das Risiko in der Projektabwicklung und verhindern, dass Kapazitäten falsch eingesetzt werden.

Typische Ergebnisse der standardisierten Projektabwicklung sind Effizienzsteigerungen in der Durchführung und Steuerung von komplexen Projekten sowie eine Reduzierung von Wiederholungen, Nacharbeiten und Umplanungen, wodurch sich die Projektgeschwindigkeit erhöht. Zusätzlich wird durch eine klare Verteilung von Aufgaben, Kompetenzen und Verantwortungen eine verbesserte Kontrolle sowie Transparenz trotz vieler Projektbeteiligter erreicht. Während die interdisziplinäre Ausgestaltung des Projektteams für ausreichendes und vielfältiges Expertenwissen sorgt, wird die gesamtheitliche Planung und Steuerung des Projektes durch die durchgängige Beteiligung der Prozessrolle Projektmanagement sichergestellt.

Durch eine dreistufige Gremienstruktur – bestehend aus dem Projektteam, dem Steuerkreis sowie dem Lenkungskreis – wird eine verbesserte Unterstützung der Projekte sowie die Herbeiführung schnellerer Entscheidungen ermöglicht. Aufgrund der Verlagerung der Entscheidungskompetenz auf die unteren Ebenen wird der Fokus auf wenige, wichtige Entscheidungen gelegt und auf diese Weise das Management entlastet.

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