transport logistic 2019 – Hall System Bögl for flexible building sizes

E-commerce, technology and sustainability - three essential trends that shape the logistics industry and influence tomorrow's developments. Furthermore, logistics companies also have to face the challenges of demographic change and find practicable solutions.

transport logistic 2019 – Hall System Bögl for flexible building sizes

 

In general terms, the industry is currently experiencing a veritable boom, which is confirmed by a new logistics construction area of just under 4.5 million m² in 2018 (source: L.Immo online).

 

hallenbau max boegl
The Hall System Bögl from the company's own 3D printer - in use for the first time at transport logistic 2019

Max Bögl offers a specially developed solution exactly for this dynamic: the Hall system Bögl. This can be imagined abstractly like a modular system of individual building blocks. The respective components of a logistics centre - such as supports, beams or roof trusses - always fit precisely into each other and can be connected and extended as required.

 

This is how new buildings are created time and again, depending on the design wishes of the customers. This construction method is equally applicable for small and large real estate objects - the system is simply adapted. The systematization does not end with the product with its individual construction components, but also includes aspects such as planning, production and project management.

In addition, visitors can experience the Bögl hall system "up close" with the help of VR glasses.

 

Andreas Meyer
Head of Technical Services System Construction
"In our Hall system Bögl we use our own plants in Germany and manufacture the required individual parts regardless of the weather. This enables us to guarantee our customers short construction times, cost security from the outset and the highest quality".

 

The opportunities and risks inherent in the above-mentioned developments and the other topics of interest to the logistics sector will be discussed at transport logistic from 04.06. to 07.06.2019.

 

The Max Bögl Group is also on site and is looking forward to lively discussions on the subject of logistics real estate - LogReal.Campus Hall B5, Stand No. 225/326.

 

 

Den Mitarbeitern stehen jederzeit Ansprechpartner (Qualitätsmanagementbeauftragte) aus den jeweiligen Geschäfts- oder Zentralbereichen sowie zusätzlich die Verantwortlichen aus dem Unternehmens-QM für übergreifende Belange zur Verfügung.

Um eine gleichbleibende Qualität unserer Produkte und Abläufe zu gewährleisten, werden entsprechende Vorgaben definiert. Damit wird konkret und verständlich festgelegt, was von wem wie zu tun ist. Die Vorgaben lassen sich mittels einer IT-Anwendung jederzeit digital einsehen. Die Kernprozesse sind beispielsweise mit Hilfe der maxlandkarte prozessorientiert dokumentiert.

Über Audits werden die internen und externen Vorgaben bzw. Regelungen auf Einhaltung und Durchführung überprüft. Das erfolgt durch ausgebildete Auditoren mittels einer Begutachtung der verantwortlichen Stellen und Einsichtnahme in die Dokumentationen und Abläufe. Die Bereiche erhalten somit eine sachliche und kundige Bewertung und können sich mit den gewonnenen Erkenntnissen stetig weiterentwickeln.

Die Grundlage unseres Handelns ist ein Null-Fehler-Strategie. Sollte trotz umfangreicher Vorkehrungen ein Fehler auftreten, sehen wir diesen als Chance, uns zu verbessern. Durch ein gezieltes und bereichsübergreifendes Analysieren und Umsetzen von Maßnahmen wird ein erneutes Auftreten von Fehlern innerhalb der gesamten Prozesskette verhindert.

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