Max Bögl rewards the best trainees with a car

06.03.2019

The best trainees of the construction technology company Max Bögl were again rewarded with a car this year. This year one trainee from the Gera location and one trainee from the Sengenthal headquarters are happy to be allowed to drive for free for half a year.

Max Bögl rewards the best trainees with a car

 

Max Bögl Group rewards its best trainees with a car

The Max Bögl group of companies presented Annemarie Eberlein (trainee industrial clerk at company location in Gera) and Daniel Walter (mechatronic apprentice at headquarters in Sengenthal) an Opel Adam. They are currently the best trainees in the Max Bögl Group and have each earned a vehicle.

 

Photo Gera f.l.t.r.: Jens Bögl (Head of Human Resources), Annemarie Eberlein, Grit Müller (specialist for personnel), Susann Wienstroer (trainer for industrial clerks)
Photo: Max Bögl Group>

 

For six months the two of them have all the freedom they need when it comes to mobility - they are the new heroes on the streets. "It is very important to us to offer the young people at our locations incentives and perspectives," explains Ralph Walter, training supervisor at the Max Bögl Group and adds: "We wish the trainees a good and accident-free journey at all times!

 

Photo Sengenthal f.l.t.r.: Jens Bögl (Head of Human Resources), Ralph Walter (Training Supervisor), Daniel Walter, Emil Ekerst (Trainer Mechatroniker)
Photo: Company Group Max Bögl

 

Contact:

Jasper Wulf
Marketing Human Ressources
Tel.: +49 9181 909-15451
E-Mail: jwulf@max-boegl.de

Den Mitarbeitern stehen jederzeit Ansprechpartner (Qualitätsmanagementbeauftragte) aus den jeweiligen Geschäfts- oder Zentralbereichen sowie zusätzlich die Verantwortlichen aus dem Unternehmens-QM für übergreifende Belange zur Verfügung.

Um eine gleichbleibende Qualität unserer Produkte und Abläufe zu gewährleisten, werden entsprechende Vorgaben definiert. Damit wird konkret und verständlich festgelegt, was von wem wie zu tun ist. Die Vorgaben lassen sich mittels einer IT-Anwendung jederzeit digital einsehen. Die Kernprozesse sind beispielsweise mit Hilfe der maxlandkarte prozessorientiert dokumentiert.

Über Audits werden die internen und externen Vorgaben bzw. Regelungen auf Einhaltung und Durchführung überprüft. Das erfolgt durch ausgebildete Auditoren mittels einer Begutachtung der verantwortlichen Stellen und Einsichtnahme in die Dokumentationen und Abläufe. Die Bereiche erhalten somit eine sachliche und kundige Bewertung und können sich mit den gewonnenen Erkenntnissen stetig weiterentwickeln.

Die Grundlage unseres Handelns ist ein Null-Fehler-Strategie. Sollte trotz umfangreicher Vorkehrungen ein Fehler auftreten, sehen wir diesen als Chance, uns zu verbessern. Durch ein gezieltes und bereichsübergreifendes Analysieren und Umsetzen von Maßnahmen wird ein erneutes Auftreten von Fehlern innerhalb der gesamten Prozesskette verhindert.

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