Max Bögl Group invests in more security

14.08.2019

With the acquisition of a new fleet of truck mixers for ready-mix concrete, the Max Bögl Group is investing in modern mixing, vehicle and environmental technology and, above all, in greater safety with a modern turn-off assistant system.

Max Bögl Group invests in more security

 


Photo: Max Bögl Group

 

As in the past, the Max Bögl Group relies on modern technical systems as well as ergonomic and environmentally friendly vehicles and components for its vehicle fleet. The latest investment in Max Bögl Transport and equipment is 16 truck mixers for ready-mix concrete from Mercedes-Benz. Liebherr installed the latest generation of truck mixers. A special highlight of the truck mixer fleet is the turn assistant system of the MEKRA Lang Group.

 


Photo: Max Bögl Group

 

With the turn assistant, the new vehicles of the group of companies have an advanced collision avoidance system based on a radar system that reliably informs the driver of possible hazards by means of warning messages. With this equipment we considerably increase the safety of unprotected road users (e.g. pedestrians and cyclists) when turning right and also offer our drivers more safety and overview.

 


Photo: Max Bögl Group

 

In addition, a camera mounted on the side of the driver's cab was used to mount a so-called "blind spot assistant" by our long-standing partner, Autohaus Bögl. The monitor mounted on the A-pillar of the vehicle makes the critical area to the right of the truck visible to the driver at a glance.

Contact

Jürgen Kotzbauer
Phone: +49 9181 909-10712 
E-Mail: jkotzbauer@max-boegl.de

Den Mitarbeitern stehen jederzeit Ansprechpartner (Qualitätsmanagementbeauftragte) aus den jeweiligen Geschäfts- oder Zentralbereichen sowie zusätzlich die Verantwortlichen aus dem Unternehmens-QM für übergreifende Belange zur Verfügung.

Um eine gleichbleibende Qualität unserer Produkte und Abläufe zu gewährleisten, werden entsprechende Vorgaben definiert. Damit wird konkret und verständlich festgelegt, was von wem wie zu tun ist. Die Vorgaben lassen sich mittels einer IT-Anwendung jederzeit digital einsehen. Die Kernprozesse sind beispielsweise mit Hilfe der maxlandkarte prozessorientiert dokumentiert.

Über Audits werden die internen und externen Vorgaben bzw. Regelungen auf Einhaltung und Durchführung überprüft. Das erfolgt durch ausgebildete Auditoren mittels einer Begutachtung der verantwortlichen Stellen und Einsichtnahme in die Dokumentationen und Abläufe. Die Bereiche erhalten somit eine sachliche und kundige Bewertung und können sich mit den gewonnenen Erkenntnissen stetig weiterentwickeln.

Die Grundlage unseres Handelns ist ein Null-Fehler-Strategie. Sollte trotz umfangreicher Vorkehrungen ein Fehler auftreten, sehen wir diesen als Chance, uns zu verbessern. Durch ein gezieltes und bereichsübergreifendes Analysieren und Umsetzen von Maßnahmen wird ein erneutes Auftreten von Fehlern innerhalb der gesamten Prozesskette verhindert.

Diese Webseite verwendet Cookies. Indem Sie unsere Webseite nutzen, stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Mehr erfahren ...